m-zwam.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Mission Beach

Op 26 november besloot ik dus om vanuit Townsville een retourtje Mission Beach te boeken. Uiteindelijk zal ik 4 nachten in Mission Beach zijn. Ondanks dat het heel rustig was had ik het wel prima naar mijn zin. Er werd onder andere een BBQ georganiseerd voor maar 5 dollar en de volgende dag kreeg ik gratis worstenbroodjes en speelde ik met met een spel genaamd "Killer Pool". Dit houdt in dat je 3 levens hebt en telkens dat je een bal erin weet te krijgen (pooltafel) behoud je je leven. Als je mist verlies je een leven en als je de zwarte bal erin stoot krijg je er een leven bij. Uiteindelijk ben ik van de 28 mensen 2e geworden en had ik bijna $50 aan tegoed gewonnen. De volgende dag had ik een dagtrip raften over de Tully River geboekt. Naast dat je met een raftboot over de wilde rivier heenging mocht je ook cliffjumpen en zwemmend van watervallen af (max 2 meter ongeveer). Was zeker de moeite waard! Op 30 november ging ik alweer terug naar Townsville.

Townsville

Townsville was de volgende bestemming. Op 20 november kwam ik er aan. De eerste 2 nachten verbleef ik in Civic Guesthouse. De tweede dag ging ik op pad naar de Castle Hill. De toch was alleen wel iets langer dan verwacht, maar heb het gehaald. Toen ik er aankwam had ik uitzicht over heel de stad en meer. Heel mooi. Na deze 2 nachten ging ik naar YHA voor 3 nachten. Heb nog een beetje door de stad heen gelopen. Maar omdat ik pas 2 december terecht kon in Magnetic Island besloot ik op 26 november maar om voor 4 nachten richting Mission Beach te gaan. Want nog een week in Townsville blijven was voor mij geen optie. Op 30 november kwam ik weer terug in Townsville en na weer 2 nachten hier vertrok met de veerpont naar Magnetic Island.

Whitsundays

Na Fraser Island vertrok ik richting Airlie Beach. Airlie Beach staat bekend omdat het de opening is naar de Whitsundays. Op 14 november kwam ik er aan. Eigenlijk had ik een zeiltocht door de Whitsundays geboekt die 2 dagen en 2 nachten zou duren, maar die was al volgeboekt tot 5 december en dat kwam mij niet zo goed uit. Dus had ik besloten om 2 verschillende dagtouren (Chill & Thrill tour) te boeken en de zeiltour te verkopen. Op 18 november was mijn eerste dagtrip. Ik ging de Chill tour doen. Namelijk Derwent Hunter sailing. Oftewel, ik ging zeilen. We zeilden naar Hook Island waar we op 2 verschillende plaatsen, voor ongeveer een uur lang gingen, snorkelen. Het ontbijt, de lunch en een aantal snacks waren ingebrepen. De volgende dag (19 november) begon ik aan de Thrill van de tour. Ik ging Ocean Raften! Dit was zeker veel uitdagender dan de eerste dagtrip. De boten waren eigenlijk speedboten en die konden ook heel snel draaien en bochten maken. Dat wilden ze natuurlijk wel verschillende keren laten merken! Ook bij deze dagtrip heb ik een keer gesnorkeld. Helaas heb ik bij beide dagen geen schildpadden of rifhaaien gezien. Wel veel verschillende vissoorten en mooi koraalrif. Met de tweede tour gingen we ook naar het bekendste eiland van de Whitsundays toe: Whitsunday Island. Dit is het grootste eiland dat bekend staat om het prachtige Hill Inlet lookout en natuurlijk een van de mooiste stranden van de wereld: Whitehaven Beach. Dit was zeker een van de mooiste plaatsen waar ik tot nu toe geweest ben. Dit mede omdat je vanaf Hill Inlet lookout elke dag een ander uitzicht heb. Geen enkele foto is precies hetzelfde. De volgende dag was het helaas weer tijd om verder te reizen naar Townsville.

Fraser Island

Op 10 november was het dan zover. Ik ging mijn eerste tour doen die ik geboekt had, Fraser Island! Toen ik 9 november in Hervey Bay aankwam ontmoette ik meteen al een andere Nederlandse jongen. Daarnaast had ik ook nog 2 Nederlandse jongens als kamergenoot. Dus er was meteen al een klik met hun. Ook omdat ze ongeveer van dezelfde leeftijd waren (19 en 21). Op 10 november vertrokken we rond 7/8 richting Fraser Island. Op Fraser Island zelf zijn verschillende mooie plaatsen te bezichtigen zoals Champagne Pools, Lake McKenzie, Lake Wabby, het schipwreck van de SS Maheno en Indian Head. Daarnaast heb ik ook veel dingo's (wilde honden) gezien. Bij de tour inbegrepen zaten de twee overnachtingen in een tent, al het eten en zelf rijden. Dit was mogelijk omdat er 3 auto's waren waar je in mocht rijden. Wij zaten de eerste dag in de auto van de gids, maar de dag erna hadden wij (de drie NL jongens en ik) samen met 2 meiden uit Noorwegen een auto. Eigenlijk mocht je alleen zelf over alle hobbelige zandwegen en het strand rijden als je 21+ was, toch heb ik stiekem 15 min gereden. Het was heel anders dan op asfaltwegen. De 3e dag gingen we eerst nog naar Lake McKenzie, maar rond 2 moesten we toch echt weer terug naar Hervey Bay. Helaas...

Noosa

Na 2 nachten in Brisbane ging ik weer verder naar de volgende bestemming: Noosa. Veel rustiger dan Brisbane maar mooie natuurparken eromheen. De tweede dag dat ik er was heb ik samen met mijn kamergenoten (2 duitse meiden) en een duitse jongen een auto gehuurd voor een dag. Met de auto zijn we naar verschillende natuurparken mer verschillende lookout point gegaan. Rond 3 uur begon het echter te regenen en het is daarna ook niet meer gestopt. De dag daarna idem dito, hele dag regen helaas. Toch heb ik wel mooie dingen gezien!

Brisbane

Nadat ik na 1 nacht klaar was met Surfers Paradise ging ik in mijn eentje op pad naar Brisbane. Mooie grote stad. Verbleef daar in een hostel waar je, als je op het dak stond, een mooi uitzicht had over de stad. Om de tijd te doden heb ik veel rondgelopen in Brisbane en ben ik onder andere naar het centrum, naar de lagoon en naar het vroeger hoogste gebouw van heel Queensland gegaan!

Surfers Paradise / Gold Coast

Op 3 november vertrok ik alweer uit Byron Bay. Mijn einddoel was Surfers Paradise (ook wel Gold Coast). Ik was van plan om daar 1 of 2 nachten te verblijven, wat uiteindelijk 1 geworden is omdat ik het niet heel interessant vond. Toch was het wel een plaats waar je als backpacker langs moet zijn gegaan.

Byron Bay

Na een dag in Yamba te zijn geweest vertrok ik richting Byron Bay. Hier ging ik naar hetzelfde hostel als iemand van de groep. Heb 2 nachten in byron beach resort geslapen en daarna 2 nachten nog in nomads. Erg relaxte sfeer in Byron Bay. Mooi de tijd gehad om ff naar de lighthouse te lopen en zelf te relaxen.

Yamba

Na het surfcamp overnachtte ik nog 1 nacht in Sydney. De volgende avond vertrok ik in mijn eentje om 23.30 met een nachtbus richting Yamba. Een busrit van ongeveer 10 uur. In Yamba zelf heb ik ongeveer maar 24 uur doorgebracht, maar ik heb wel wat van Yamba kunnen zien.

Surf Camp Australia!

Ik en alle anderen van de groep hadden van 23 oktober t/m 27 oktober een surfcamp geboekt. Dit hebben wij gedaan bij Surf Camp Australia. Voordeel was dat naast alle surflessen en surfspullen die je nodig had ook al het eten en je accomodatie inbegrepen zat. En wat wil je nou liever dan terugkomen van het surfen en even later staat er eten voor je klaar! De eerste dag was het vooral veel theorie op het begin. Aan het einde konden we het dan zelf proberen en het was lastiger dan ik gad verwacht, maar het lukte uiteindelijk wel. De eerste drie dagen waren uitstekend om te surfen. De omstandigheden waren goed. De laatste twee en met name de laatste dag waren erg zwaar. Was na de week wel gesloopt, maar het was tot nuntoe het leukste wat ik op deze reis heb gedaan!

Newcastle

Aangezien ik (en de anderen van de groep) met ingang van 23 oktober een surfcamp had geboekt iets onder sydney, was het handig om in de tussentijd ergens in de buurt van Sydney te verblijven. Ik besloot dus samen met iemand van de groep om naar Newcastle te gaan. Na 1 nacht in Newcastle kwamen er 2 jongens van de groep ook naar Newcastle en de dag erna kwamen de 3 meiden ook nog hiernaar toe. Oftewel, de laatste 2 nachten zaten we als groep weer bij elkaar.

Blue Mountains

We hadden besloten om een met de trein naar het Blue Mountains National Park te gaan alleen toen we daar aankwamen was het erg slecht weer. Een aantal van de groep gingen direct weer terug omdat ze verwachtten dat ze niks gingen zien, maar ik ben samem met 2 anderen toch erheen gelopen. Ik kan nu zeggen dat het zeker de moeite waard was!

Sydney

Inmiddels ben ik al even weg van sydney, maar ik heb nog niet de tijd gehad (en geen goede wifi) om even wat te laten zien. Dus bij deze, een aantal foto's van mijn tijd in Sydney. Heb in Sydney vooral veel gedaan met de groep waarmee ik aankwam.

Singapore

Tussen al het vliegen door hadden we 2 dagen de tijd om door Singapore heen te gaan.