m-zwam.reismee.nl

Whitsundays

Na Fraser Island vertrok ik richting Airlie Beach. Airlie Beach staat bekend omdat het de opening is naar de Whitsundays. Op 14 november kwam ik er aan. Eigenlijk had ik een zeiltocht door de Whitsundays geboekt die 2 dagen en 2 nachten zou duren, maar die was al volgeboekt tot 5 december en dat kwam mij niet zo goed uit. Dus had ik besloten om 2 verschillende dagtouren (Chill & Thrill tour) te boeken en de zeiltour te verkopen. Op 18 november was mijn eerste dagtrip. Ik ging de Chill tour doen. Namelijk Derwent Hunter sailing. Oftewel, ik ging zeilen. We zeilden naar Hook Island waar we op 2 verschillende plaatsen, voor ongeveer een uur lang gingen, snorkelen. Het ontbijt, de lunch en een aantal snacks waren ingebrepen. De volgende dag (19 november) begon ik aan de Thrill van de tour. Ik ging Ocean Raften! Dit was zeker veel uitdagender dan de eerste dagtrip. De boten waren eigenlijk speedboten en die konden ook heel snel draaien en bochten maken. Dat wilden ze natuurlijk wel verschillende keren laten merken! Ook bij deze dagtrip heb ik een keer gesnorkeld. Helaas heb ik bij beide dagen geen schildpadden of rifhaaien gezien. Wel veel verschillende vissoorten en mooi koraalrif. Met de tweede tour gingen we ook naar het bekendste eiland van de Whitsundays toe: Whitsunday Island. Dit is het grootste eiland dat bekend staat om het prachtige Hill Inlet lookout en natuurlijk een van de mooiste stranden van de wereld: Whitehaven Beach. Dit was zeker een van de mooiste plaatsen waar ik tot nu toe geweest ben. Dit mede omdat je vanaf Hill Inlet lookout elke dag een ander uitzicht heb. Geen enkele foto is precies hetzelfde. De volgende dag was het helaas weer tijd om verder te reizen naar Townsville.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active